Een stormige update - Reisverslag uit Gowran, Ierland van Nienke Arends - WaarBenJij.nu Een stormige update - Reisverslag uit Gowran, Ierland van Nienke Arends - WaarBenJij.nu

Een stormige update

Door: Nienke Arends

Blijf op de hoogte en volg Nienke

23 Februari 2014 | Ierland, Gowran

Hallo allemaal, ik weet dat ik al tijdje niets meer van me heb laten horen dus dit word waarschijnlijk een lang verhaal..
De rust is hier weer teruggekeerd na enkele stormen die voor heel wat problemen hebben veroorzaakt en wij ook een tijd zonder stroom hebben gezeten. Wij hebben aan ons huisje geen schade, maar op stage hebben we flink wat waterschade en dakschade. Het dak is nu alweer gemaakt maar lekt nu nog wel en de waterschade zie je nog wel het een en ander van maar het belangrijkste is dat we weer droog zitten :D
op stage gaat het lekker zijn gang elke week wisselen we af met de vegronde (houd in dat je alle vegetariërs voert) de ene doet het die dag de andere weer die en dat geld hetzelfde met de krekelsonde die in principe als er krekels aanwezig zijn op maandag,woensdag en vrijdag uitgevoerd moet worden. De werkdagen bestaan over het algemeenn over al het water verschonen van de dieren, dieren besproeien, fecal sample’s (poep onderzoeken van verschillende dieren en bekijken of er mijt of wormpjes als voorbeeld aanwezig zijn), de hokken van de dieren spot cleane, dus al het poep etc verwijderen uit het terraria en de bladeren verversen die we gewoon van buiten halen en zo ook met de machete naar buiten om takken te hakken voor in verschillende terraria om zo hun terraria er natuurlijker eruit te laten zien. Als er een dag van tevoren iets is gevoerd en het dier het niet direct accepteert laten wij de rat of muis gewoon voor een dag liggen zodat het dier wel de kans krijgt om het op een later moment wel op te eten, de dag erop controleren wij altijd of het dier het alsnog heeft opgegeten of het heeft geweigerd.

Ik heb de afgelopen 2 weken een terraria gedaan (waar de foto’s nog van zullen volgen). In het begin wisten we nog niet wat voor dier erin kwam. In het begin heb ik het terraria uitgeruimd, vervolgens goed schoongemaakt, toen met een vies smerig plastic achtig plakkerig verfspul het hele terraria geverfd ( van dat spul word je stoned joh! Pfoee ), dat heeft een flinke tijd moeten drogen, toen ie eenmaal droog was heb ik het plafond wit geverfd en de plakkerige stukken van dat vieze plakkerige spul nog een keer geverfd zodat het niet meer plakkerig is. Toen dat eindelijk een keer droog was kon ik beginnen met het opvullen van het terraria er moest gewoon aarde met grind (mix) inkomen,maar ik had er iets teveel aarde ingedaan en kon er de volgende dag weer wat uithalen haha, maar ik had ook nog 1 hele mooie grote zware steen hergebruikt van het vorige terraria die er heel goed en mooi instaat en wat andere stukken hout. In het terrarium komt een Mexican spiny tail, die ik eigenlijk afgelopen vrijdag al had willen overzetten maar toen James hem probeerde te pakken was ie zo snel alweer in zijn houten hol gekropen dat je hem er dus gewoon niet uitkrijgt,… later nog keer geprobeerd om hem met een haak eruit te porren maar geen enkele beweging en toen heeft Rob nog een keer een poging gedaan maar hij heeft zichzelf gewoon helemaal vastgezet in zijn holletje dus nu hopen dat ie maandag wel mee wilt werken en over wilt ghe ghe.

Verder nog wat andere leuke dingen geleerd op het werk, op me vorige stage ook al veel met slangen gewerkt maar heb nooit echt geleerd hoe je een haak moet toepassen en dat heb ik nu wel geleerd van James was echt supertof om te leren en te doen! Heb het geleerd op Cribo (ratelslang etende slang) daarna mochten we nog oefenen op Sammy (een boa constrictor) en als laatste op de pine snake.
We (Celeste en ik) hebben ook een schuurtje opgeruimd (zie foto beneden wat we er allemaal uitgehaald hebben) wat ons zowat een hele middag kostte, maar we hadden een mooie dag ervoor uitgekozen want het is droog gebleven :D

Nu lekker een weekendje vrij na 6 dagen gewerkt te hebben dat is best wel even lekker na al het werken en dan is het nu aftellen totdat ik hier bezoek krijg van een kleine ondeugd…
Heb er nu al erg veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 30 Juli 2014

Stage in Ierland

23 April 2012 - 22 Juni 2012

stage Stoeterij Koningsland

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: