Eerste 1,5 week - Reisverslag uit Gowran, Ierland van Nienke Arends - WaarBenJij.nu Eerste 1,5 week - Reisverslag uit Gowran, Ierland van Nienke Arends - WaarBenJij.nu

Eerste 1,5 week

Door: Nienke Arends

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Januari 2014 | Ierland, Gowran

Mijn heenreis was helemaal goed gegaan. Van Elst naar Hengelo (daar overnachten), van Hengelo naar Cherbourg (Noord-Frankrijk), van Cherbourg naar Rosslare ( aankomsthaven Ierland) en van Rosslare naar Gowran. van Hengelo naar Cherbourg was het zo'n 9 uur rijden. We hebben zo'n 17 uur op de boot gezeten en vervolgens nog eens van Rosslare naar Gowran is het zo'n 1,5 uur rijden.

Nadat we waren aangekomen in ons huisje en de sleutel hadden gekregen was het alles behalve schoon... het huisje was zo'n 2 maanden niet meer bewoond geweest dusja smerig..We kwamen er later het weekend achter dat de douche ook bagger WAS en dat de wc beneden verstopt WAS. gisteravond was ook nog een het slot van de voordeur kapot dus dat was een fijne afgelopen nacht.. vanmorgen is het slot gerapareerd, maar je moet hier blijkbaar kwadd worden wil je iets goed geregeld hebben, voor de slotenmaker was het blijkbaar niet logisch dat je het slot van binnen en buiten opslot kan doen, hoe hij het slot had gemaakt kon je het slot alleen maar van binnen op slot doen.. dusja trof ie de verkeerde. nu is alles gewoon helemaal goed in het huisje.

Nu over de stage:
de algemene werktijden zijn van 10:00-18:00 Ierse tijd, 11:00-19:00 Nl tijd.
Op onze eerste dag begonnen we al goed.... jaja we mochten gras plukken! wooww jeeej....
we moesten gras plukken voor de vegetariërs. Dit moet elke 2 weken gebeuren dus scheelt al dat het niet elke dag hoeft :D
daarna hebben we voor de rest van de dag alsware constant achter de kont van iemand aan moeten lopen om te zien het het allemaal gaat, maarja dat hoort erbij.
De tweede dag mochten we zelf (wel met z'n 3e) de vegetariërs voeren was best leuk om te doen. daarna hebben we het water van de boa constricters verschoond en van nog paar andere verschillende reptielen het water verschoond.

woensdag was bijna hetzelfde,
's Ochtends de vegetariërs voeren en daarna wat andere klusjes uitvoeren. zo mochten we een terrarium leegmaken en opnieuw inbouwen. (zie foto's).
voor de rest hebben we bramentakken geknipt voor de wandelende takken. en nog een keer het water van de boa constrictors gevuld omdat het putje de dag ervoor niet goed was dichtgedraaid.

Donderdag:
vegetariërs ronde,
nieuwe tags gemaakt voor de dieren die ze nog niet hadden (ik zou nog wel even een foto maken op het werk om duidelijk te maken wat ik een tag noem), verse bladeren van buiten over het groten Iguana hok verspreid en tot slot in de broedruimte enkele slangen een nieuwe bedding gegeven.

vrijdag:
Vegetariërs gevoerd, de waterbak van het anaconda's hok verschoond en bij me grote vriend Jared (neushoornleguaan) zijn waterbak verschoond, Jared is echt een mooi reptiel, maar cranky! pfoee hij zit me 's Ochtends gewoon op te wachten... en dan hebben we nog het water van CJ verschoond.
Daarna mochten we meelopen met de krekelronde wat echt ontzettend leuk was om te doen omdat je de dieren moet laten werken voor hun eten dus mag je ze een beetje plagen laat maar zeggen. Zie ook nog foto's benede van een bardagaam en ik en nee mam het is GEEN cavia!

Op zaterdag zijn we naar Kilkenny geweest om de stad een beetje te verkennen en hebben we wat boodschappen gedaan.

Op zondag hebben we lekker een rustig 'uitrustdagje' gehad dat ieder even lekker bij kon komen van de week.

afgelopen maandag:
heb ik het terrarium verder afgemaakt(zie foto's)
ben er zelfs voor naar buiten geweest met een kapmes om de juiste takken
en lengtes bij elkaar te zoeken.
dat was ongeveer mijn ochtend en 's middags heb ik in me eentje de krekelronde gedaan en dat vind ik echt superleuk om te doen!

afgelopen dinsdag:
Alle vegetariërs gevoerd, Wandelende takken verschoond, Baby schildpadjes verschoond,kakkerlakken verschoond en eten gegeven,
De axolotl en de Amphiambi gemeten en gewogen en foto’s van gemaakt voor de tags
De axolotl en de amphiambi foto’s verwerkt en tags van gemaakt.
Anaconda’s hok grondig schoongemaakt.
Anaconda’s teruggezet.
De nieuwe groentes klaargemaakt voor verbruik.

en vandaag:
vandaag ben ik wat later begonnen in verband met de slotenmaker.
toen ik eenmaal op het werk was (rond 11:30) ben ik begonnen met onderzoeken naar poep ja poep ja, is om te onderzoeken of ze ziektes dragen etc. dat heb ik gedaan tot de pauze en na de pauze moest ik tags gaan maken. dusja dat was het voor nu even. het lijkt allemaal niet veel op een dag maar de taken nemen veel tijd in beslag. Ik ga nu even kijken of het lukt om foto's up te loaden anders houden jullie die tegoed van mij deze week.

  • 30 Januari 2014 - 15:09

    Karin Quak:

    hoi Nienke

    zit net je hele verslag te lezen. het lijkt mij erg leuk en er zal zeker steeds wat meer verantwoording op je af komen.

    foto`s zijn ook leuk om te zien wacht op je volgende verslag maar vooral....geniet ervan

  • 30 Januari 2014 - 17:43

    Marleen Kuiper:

    Hoi Nienke

    Een druk baantje dus maar zo te zien wel gezellig.
    Leuke foto's. Sommige dieren lijken mij wel eng.
    Veel plezier .
    Groetjes Marleen

  • 02 Februari 2014 - 00:02

    Nienke Arends:

    Hola,

    Karin:
    Ik geniet er nu al volop van en er is afgelopen week al meer verantwoording op me afgekomen scheelt veel.
    Me volgende verslag zou ik ergens deze week schrijven probeer er ongeveer 1 per week te doen hihi
    groetjes in Zevenaar!

    Marleen:

    Drukte valt opzich tot nu toe heel erg mee het is vrij relaxed, wij als nederlanders zijn gewend dat alles zo snel en goed mogelijk moet gebeuren hier binnen het bedrijf en merk ook wel beetje erbuiten nemen ze overal ruim de tijd voor om het te doen.
    Eng zijn ze niet hoor de meeste zijn echt schatjes, en als ze het niet zijn zit daar een reden achter, zo hebben we een thina leguana noemen we ook wel Jarred en das echt me best friend! pfoee die zit gewoon op je te wachten maar scheelt dat we een schild hebben zodat we kunnen laten zien wie er de baas is en tjah het blijven dieren. Denk dat als je er eenmaal mee in aanraking bent gekomen Marleen dan merk je wel dat ze totaal niet eng zijn. enige dieren die ik eng vind zijn tot nu toe nog niet eens in zicht.

    Groetjes daar ik ga slapen morgen weer lekker werken hihi trusten en veel succes met de sneeuw daarxx

  • 02 Februari 2014 - 18:30

    Agaath Kooi:

    Hoi Nienke,

    Zo, al heel wat beleefd de eerste 1,5 week. Hoe groot is nu precies de reptielen zoo? Is het allemaal overdekt of hebben ze voor de zomer ook buitenverblijven? Tja, vieze huisjes waar dingen kapot zijn kom je overal tegen. Helemaal als ze een tijd niet bewoond geweest zijn. Veel plezier de komende tijd en ik hoop dat jullie genoeg uitdagende klussen krijgen!

    Groet, Agaath

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9638

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 30 Juli 2014

Stage in Ierland

23 April 2012 - 22 Juni 2012

stage Stoeterij Koningsland

13 November 2011 - 27 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: